E-SKLEP:
539 572 395
Poznaj ciekawostki z kulinarnego świata Azji. Wybierz interesującą Cię literkę, bądź przewijaj po kolei strony.

K

  • fot. Flickr/ jules
    fot. Flickr/ jules

    Kaffir limonka, liście - południowo-wschodnia Azja

    limonka kaffir ma charakterystyczną skórkę z bruzdami. Najbardziej popularne są jej liście, szeroko stosowane w kuchni tajskiej. Ich zapach jest niezwykle intensywny i nie da się je zastąpić startą skórką dostępnych w marketach limonką. Nadają potrawom wyjątkowy aromat dzięki zawartym w nich olejkom eterycznym. Warto przed dodaniem do potraw nieco je uszkodzić, aby bardziej wydobyć z nich smak.
  • fot. Flickr/ Sunny Katigbak
    fot. Flickr/ Sunny Katigbak

    Kalamondin, calamansi - południowo-wschodnia Azja

    mieszaniec kwaśnej mandarynki i kumkwatem japońskim. Ma niezwykle kwaśny miąższ, za to słodką, jadalną skórkę. Jest cennym źródłem węglowodanów, białka i potasu oraz witamin A i C. Zwiększa produkcję kolagenu, zapobiega przeziębieniu i grypie oraz psuciu zębów, wspomaga odchudzanie, poprawia jędrność skóry i naturalny zapach ciała oraz eliminuje łupież.
  • fot. Flickr/ Stefano
    fot. Flickr/ Stefano

    Kanpyo - Japonia

    jest tradycyjną wyjątkową potrawą, która powstaje z wykrojenia wstążek z miąższu tykwy, a następnie wysuszenia lub marynowania. W smaku jest subtelnie słodkie. Stanowi dobrze zbilansowanym produktem pod względem odżywczym, dzięki dużej zawartości żelaza, fosforu i wapna. Wersja suszona przed przygotowaniem powinno być myte, przetarte i zmiękczone w łyżce soli, następnie moczone w świeżej wodzie przez kilka minut. Następnie gotowane lub duszone, aby nabrało smaku.
  • fot. Flickr/ Hafiz Issadeen
    fot. Flickr/ Hafiz Issadeen

    Karambola, star fruit, oskomian jadalny - Malezja, Indonezja

    w smaku jest słodko-kwaśny. Stanowi cenne źródło błonnika pokarmowego i jest bardzo niskokaloryczny. Zawiera także dużo witamin C. B-complex oraz potas, fosfor, cynk i żelazo. Zapobiega absorpcji cholesterolu w jelitach i pomaga kontrolować ciśnienie krwi.
  • Kardamon - południowo-wschodnia Azja

    najbardziej ceniona jest odmiana malabarska. W smaku jest delikatnie ostry z nutką kamforowo-cytrynową. Nie zawiera sodu ani cholesterolu, za to jest bogaty w potas, błonnik i białko. Stanowi cennym źródłem manganu, żelaza, cynku, magnezu, miedzi, wapnia i fosforu oraz witaminy C, pirodyksyny (B6), tiaminy (B1), ryboflawiny (B2) i niacyny (B3). Od lat znane są właściwości antyokasydacyjne, zapobiegające chorobom i wzmacniające odporność.
  • Kasztan wodny, ponikło słodkie - południowo-wschodnia Azja

    tylko kształtem przypominają kasztan, w rzeczywistości jest warzywem. Odznacza się chrupkością, nawet po obróbce termicznej, i łagodnym jabłkowo-kokosowym smakiem. Zawiera błonnik, witaminę B6, B2, potas, miedź, mangan i śladowe ilości innych witamin i minerałów. Świeże owoce mają więcej zdrowych tłuszczy niż wersja puszkowana. Wykazują działania antyoksydacyjne i antyseptyczne. Dodatkowo wewnątrz znajduje się związek antybiotyczny zwany „puchin”, który działa w układzie immunologicznym jak penicylina.