E-SKLEP:
539 572 395
Poznaj ciekawostki z kulinarnego świata Azji. Wybierz interesującą Cię literkę, bądź przewijaj po kolei strony.

N

  • fot. Flickr/ studio tdes
    fot. Flickr/ studio tdes

    Nashi gruszka - Chiny, Tajwan, Japonia, Korea

    jest niezwykle chrupiąca i soczysta z unikalnym zapachem. Stanowi cenne źródło błonnika pokarmowego, witaminy C i K oraz miedzi i manganu. Wykazuje właściwości antyoksydacyjne, wspomaga proces tworzenia się kości i odżywia mózg.
  • Nerkowiec orzechy - Ameryka południowa

    mają wiele zastosowań, idealnie nadają się na zdrową przekąskę pomiędzy posiłkami, do produkcji masła orzechowego lub jako dodatek do sałatek i potraw stir-fry. Zawierają dużą ilość miedzi, fosforu, manganu, magnezu i cynku. Są doskonałym źródłem tłuszczów jednonienasyconych, zdrowych dla serca. Powinny znaleźć się w diecie cukrzyków, gdyż pomagają w obniżeniu trójglicerydów. Wysoka zawartość antyoksydantów działa korzystnie na serce, układ krążenia i naczyń wieńcowych. Dodatkowo orzechy pomagają w procesie utraty wagi i zapobiegają powstawaniu kamicy żółciowej. Trzeba tylko uważać na reakcje alergiczne.
  • fot. Flickr/ Ian 'Harry Harris
    fot. Flickr/ Ian 'Harry Harris

    Nori wodorosty - Japonia

    powstaje po procesie suszenia lub prażenia wodorostów, następnie sprasowania do znanej formy kwadratowych arkuszy. Jeden arkusz może zaspokoić 70% dziennego zapotrzebowania na jod, więc można nim spokojnie zastąpić sól jodowaną w codziennych posiłkach. Jest dobrym źródłem potasu, magnezu oraz witamin A, C, B12. Ma właściwości antyrakowe i antyalergiczne. Nori są klasyfykowane na klasy we względu na jakość: green, silver, gold i czasem platinmu (od njagorszej do najlepszej).