E-SKLEP:
539 572 395
Poznaj ciekawostki z kulinarnego świata Azji. Wybierz interesującą Cię literkę, bądź przewijaj po kolei strony.

G

  • fot. Flickr/ Alice Henneman
    fot. Flickr/ Alice Henneman

    Groszek śnieżny - Tajlandia i Birma

    jest ceniony dzięki swojej delikatności i kruchości. Zjada się go jeszcze w formie niedojrzałej w całości. Idealnie nadaje się do potraw stir-fry, a także do sałatek albo dodatek do dań. Jest bogaty w błonnik, węglowodany, białko, witaminy A i C oraz żelazo, potas, magnez, kwas foliowy i antyoksydanty. Zapobiega zapaleniom, rozwojowi raka, chorobom oczu oraz wspomaga układ trawienny.
  • Guawa, Gujawa - Karaiby, Ameryka Środkowa, Ameryka Południowa w części północnej.

    Owoc przypominający wyglądem jabłko/gruszkę (średnica 3-10cm) o słodko-kwaśnym smaku. Kolor skórki może mieć różne odcienie żółtego lub zielonego. W środku kryje się biały lub czerwony miąższ zawierający jadalne pestki. Owoc zawiera dużą ilość witaminy C(przekracza 3 krotnie dzienne zapotrzebowanie) ,B3,B6 beta-karoten oraz prowitamina A. Doskonałe źródło fosforu.Zawiera dużą ilość potasu. Co wspomaga gospodarkę płynami w ciele. Wspomaga kontrolę ciśnienia krwi i pracy serca. Pestki zawierają kwasy nienasycone- omega 3 i błonnik. Owoc guawy wykorzystywany jest głównie w przemyśle spożywczym. Jako składnik różnych marmolad,ciasteczek,soków, galaretek, dżemów i syropów. Może stanowić dodatek do herbaty. Jak i można jeść na surowo,
  • H

  • Asia Tasty
    Asia Tasty

    Ha cao pierożki - Chiny

    przejrzyste i gładkie pierożki są częścią dim sum (zestawu lekkich potraw). Wielką trudność w ich sporządzeniu sprawia to, że zgodnie z tradycją, pierożki powinny mieć nie mniej niż 7 fałdek, a najlepiej gdy jest ich 10 lub więcej. Ciasto powinno być cienkie i przezroczyste, a zarazem na tyle wytrzymałe, by nie rozpadły się podczas jedzenia pałeczkami. Krewetki, które są najważniejszym składnikiem tego tradycyjnego dania, muszą być dobrze zagotowane, ale nie rozgotowane, a nadzienie powinno być obfite, lecz nie na tyle, by nie dało się zjeść pierożka jednym kęsem. Ciekawostką może być fakt, iż poprzez wykonanie tego dania ocenia się umiejętności szefa kuchni.
  • fot. Flickr/ kattebelletje
    fot. Flickr/ kattebelletje

    Hoisin sos - Chiny

    w pewnym sensie jest jak sos barbecue stosowany w amerykańskiej kuchni. Produkuje się go z pasty sojowej, czosnku, chili i przypraw m.in. cukier, ocet. Jest czerwono-brązowy z wyglądu, a w smaku słony, słodki i pikantny. Używa się jako glazura do mięs albo ryb. Odrobina w potrawach stir fry i z makaronem nadaje im nowy smak.
  • I

  • Imbir - południowo-wschodnia Azja

    wydaje się być korzeniem, ale tak naprawdę jest podziemną łodygą (kłączem). Młody imbir jest aromatyczny, ostry, mięsisty i soczysty, o łagodnym pikantnym smaku. Stary imbir, natomiast, jest włóknisty, suchy i ostrzejszy w smaku. Młody imbir jest stosowany do obniżenia gorączki, a stary do rozgrzewania ciała zimą. Zawiera on olejki eteryczne, białko, wapń, fosfor, żelazo, witaminę C, kwas foliowy, cholinę, inozytol, kwas pantotenowy, mangan, krzem i niewielką ilość witaminy B3. Wykazuje właściwości przeciutleniające, przeciwzapalne i antynowotworowe, zapewniając naturalny środek na wiele schorzeń. Nie powinien znajdować się w diecie małych dzieci ze względu na dużą ilość aktywnych enzymów i substancji, ani osób z kamicą nerkową, bo zawierają siarczany. Także kobiety ciężarne powinny jej unikać, bo wywołuje miesiączkę.
  • J

  • fot. Flickr/ snowyevening
    fot. Flickr/ snowyevening

    Jabłko różane, czapatka - południowo-wschodnia Azja

    wbrew nazwie nie jest spokrewnione ani z jabłkiem, ani z różą, a z guawą. Jest niezwykle soczysty z delikatną różaną nutką. Jest bogaty w witaminę A, C, B1 i B3 oraz wapń, żelazo, siarkę i potas oraz błonnik pokarmowy. Pomaga utrzymać prawidłowy poziom cukru i cholesterolu we krwi, wspomaga układ pokarmowy i odpornościowy, wykazuje właściwości antyrakowe i oczyszczające organizm z toksyn.